Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Esta la Milla v/Mikaela Jessen

Tarmvej 9

6870 Ølgod

Tlf: 40537478
CVR-nr. 29331960

Email: info@esta-la-milla.dk

 

Betaling

Vi modtager betalting med de mest almindelige betalings kort. Vi forbeholder os ret til at afvise ordre betalt med visse korttyper, hvis dette skulle opstå vil vi kontante dig. 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

 

Varerne kan også afhentes og betales i vores fysiske butik, noter i besked feltet inden du afsender ordren, hvornår du ønsker at afhente ordren. 

 

Fragt

Varerne leveres med GLS eller Post Nord, og kan sendes til pakkeboks/pakkeshop, til din private adresse eller til firma adresse. Vigtigt du notere fulde navn på modtageren ved levering til firma. Fragt priserne varriere fra 39-69kr, se nærmere under valg af fragt metode inden du godkender ordren.

 

Leveringstid på alle lagervarer 1-3 hverdage.

Leveringstid på alle bestillings/skaffe varer 2-5* hverdage.

*Vær dog opmærksom på at visse varer kan ha længere leverings tid, vi vil kontakte dig hvis der er mere end 5 hverdages leverings tid.

I ferie perioder kan leverings tiden være lidt længere, vi vil kontakte jer hvis leveringen forsinkes pga ferie. 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@esta-la-milla.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Nægter du modtagelsen eller ikke afhenter pakken på udleverings stedet, vil den blive opbevaret til vi høre fra dig vedr ny levering. 

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.


Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 

Returnering i vores fysiske butik
Det er også muligt at returnere eller ombytte varen i vores fysiske butik. Medbring Ordre-seddel og/eller Faktura. 

 

Ingen fortrydelsesret
Varer som er ændret i forhold til den originale oprindelse kan ikke returneres, Fx tilrettelser af kjoler, sjaler, jakker, sko, tasker, smykker og lignende.

Special varer/reparationer som er lavet efter bestilling kan heller ikke returneres.  

 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Varerne skal sendes retur i ikke beskadiget original embelage.

Hvis den originale embelage er brugt vil det medføre en værdireduktion af varen, og der kan derfor ikke tilbydes det fulde beløb retur. 

Brugte varer tages ikke retur.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Esta la Milla

att: Webshop

Tarmvej 9

6870 Ølgod

 

Vi modtager kun pakker og breve, som sendes direkte til adressen. Pakker sendt med efterkrav vil blive afvist. 


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Esta la Milla

att: Webshop

Tarmvej 9

6870 Ølgod

 

Vi modtager kun pakker og breve, som sendes direkte til adressen. Pakker sendt med efterkrav vil blive afvist. 
 
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Esta la Mille v/Mikaela Jessen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.estalamilla.dk er Mikaela Jessen.  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@esta-la-milla.dk

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice, oplys venligst dit ordre/faktura nr, dit fulde navn, og en beskrivelse af hvad klagen omhandler. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24-03-2020

 

Standard fortrydelsesformular (se neden for)

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortydelsesformular

 

Hent Handelsgetingelser